Biblioteka w social media - do czego można wykorzystać Facebooka?

Jak, kiedy i co pisać na Facebooku, aby pozyskać wartościowych fanów? O tym, w jaki sposób promować bibliotekę w mediach społecznościowych dowiedzieli się bibliotekarze z Krosna i powiatu krośnieńskiego.

Szkolenie w Krośnieńskiej Bibliotece Publicznej prowadziła Olga Golonka, z wykształcenia prawnik, z zawodu i zamiłowania związana z nowymi mediami. Aktywna działaczka na rzecz promocji nowych technologii - „żyje i oddycha Internetem”. Zawodowo związana z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Według zestawienia z 2016 r. ponad 65 mln firm korzysta z Facebooka w kontakcie z klientami. Serwis ten pozwala budować społeczności wokół instytucji z dużo większą skutecznością niż np. strona internetowa, która służy do realizacji nieco innych celów. Użytkownicy biblioteki posiadający konta na Facebooku nie muszą śledzić strony www, aby dowiedzieć się o nowościach, czy imprezach organizowanych przez bibliotekę.

„Rozwijanie strony na Facebooku to cały czas szukanie złotego środka pomiędzy jakością fanów a ich liczbą” - zdradziła Olga Golonka podczas szkolenia, którego celem było pokazanie procesu budowania więzi ze społecznością oraz zdobycie umiejętności świadomego korzystania z narzędzi social media.

Olga Golonka porównała ustawienia konta prywatnego i fanpage’a instytucji. Pokazała, czym powinien wyróżniać się profil firmowy i w jaki sposób go prowadzić, aby zdobywać fanów i być w stałym kontakcie z daną grupą ludzi. Przedstawiła wiele informacji dotyczących sposobu tworzenia aplikacji, postu, wydarzenia, czy generowania większej liczby komentarzy. Bibliotekarze dowiedzieli się, jakie treści są najbardziej atrakcyjne dla użytkowników, kiedy i z jaką częstotliwością je publikować oraz jaką rolę w komunikacji i promocji w mediach społecznościowych odgrywa zdjęcie, czy video live.

Ważną informacją dla uczestników szkolenia było z pewnością to, że obecnie obserwuje się coraz większą świadomość użytkowników podczas „lajkowania” oraz śledzenia lubianych stron, dlatego administratorzy facebookowych stron bibliotek powinni zwracać szczególną uwagę na wyzwalanie zaangażowania wśród swoich fanów i budowanie trwałych relacji.

Szkolenie pod hasłem „Biblioteka w social media - skuteczna komunikacja i budowanie relacji w mediach społecznościowych”, prowadzone przez Olgę Golonkę, odbyło się 12 kwietnia 2017 r. w ramach projektu „Biblioteka jutra zmienia się!”, dofinansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego z programu „Partnerstwo dla książki”.

Poprawiono: czwartek, 13, kwiecień 2017 15:33

Kalendarz wydarzeń

Luty 2020
P W Ś C P S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 1
Początek strony